Hospital Inc. Nieuwe release en central park

Door stealthgun op maandag 9 april 2018 09:00 - Reacties (12)
Categorie: Algemeen, Views: 2.377

Nou na lang zwoegen is het zo ver, eindelijk zit opslaan en laden in het spel.

De changelog is hier te vinden.

Opslaan en laden
Het laden en opslaan van het spel doe je vanuit het menu.

Een autosave wordt gemaakt bij elke nieuwe dag.

Amublances worden niet opgeslagen en staan bij het laden weer in het ziekenhuis, dit is express gedaan zodat ambulances die zo vast staan dat ze niet meer kunnen rijden nu daadwerkelijke te resetten zijn.

Met deze functie in het spel, is het spel echt speelbaar omdat je niet steeds opnieuw moet beginnen.

Central Park
In deze release is ook central park af gemaakt.

https://tweakers.net/ext/f/fNP0HhgDUcDxl9CQ5LIHcWG1/medium.png

Ik wil nu elke release een nieuw stukje van de stad afmaken om te zorgen dat hier ook weer wat aan wordt gedaan.

Volgende: Hospital Inc. Een update 30-07 Hospital Inc. Een update
Volgende: Hospital Inc: Nieuwe release 0.4 19-03 Hospital Inc: Nieuwe release 0.4

Reacties


Door Tweakers user vanaalten, maandag 9 april 2018 09:17

Ben wel benieuwd (en wellicht heb ik het in eerdere blogs gemist): wat wil je op lange termijn hiermee bereiken? Serieus uitbrengen en grof geld verdienen? Of leuk als zakcentje ernaast? Of enkel als hobby, leuk bezig zijn en uitbrengen zodat andere mensen er ook lol van hebben?

Door Tweakers user stealthgun, maandag 9 april 2018 09:22

vanaalten schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:17:
Ben wel benieuwd (en wellicht heb ik het in eerdere blogs gemist): wat wil je op lange termijn hiermee bereiken? Serieus uitbrengen en grof geld verdienen? Of leuk als zakcentje ernaast? Of enkel als hobby, leuk bezig zijn en uitbrengen zodat andere mensen er ook lol van hebben?
Ik heb het hier nooit echt over gehad, maar het is voor mij erbij je kan het spel ook gratis spelen en er voor betalen als je het geld waard vind. Ik ga niemand (ooit) forceren om te betalen om dit spel te spelen, maar als iemand ervoor betaald is dat wel een blijk van waardering.

Dit spel is voor mij echt een hobby project (waar ik dus een klein zakcentje mee kan verdienen) waarvan ik veel leer, ik ben ook aan het kijken of ik zakelijk (bij het bedrijf waar ik nu werk) met de Unreal Engine VR toepassingen kan maken. Hierin komen natuurlijk alle leer momenten uit dit spel terug.

Ik heb ook al een Idee voor een volgens spel waarin ik dus ook veel toepas wat ik uit Hospital Inc. leer, maar wil het spel ook wel echt afmaken, ik heb nu al wel zo ver dat dat ook wel gaat lukken.

Door Tweakers user armageddon_2k1, maandag 9 april 2018 10:48

Volg het al een tijdje, leuk om te zien.
Ben je van plan binnenkort iets aan de belichting te doen? Dat zal de game een stuk betere uitstraling geven, het is nu allemaal vrij donker.....

Door Tweakers user stealthgun, maandag 9 april 2018 10:49

armageddon_2k1 schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:48:
Volg het al een tijdje, leuk om te zien.
Ben je van plan binnenkort iets aan de belichting te doen? Dat zal de game een stuk betere uitstraling geven, het is nu allemaal vrij donker.....
Er zit een dag en nacht ritme in, de foto van het park is in de nacht. Als je 6 ingame uurtjes zou wachten ziet het er dus heel anders uit :)

Door Tweakers user Squ1zZy, dinsdag 10 april 2018 10:10

Misschien leuk om wat stats te delen? Hoeveel downloads, gemiddeld betaling, hoeveel uur je besteed hebt aan de game, wat het heeft opgeleverd etc?

Door Tweakers user stealthgun, dinsdag 10 april 2018 10:20

Squ1zZy schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:10:
Misschien leuk om wat stats te delen? Hoeveel downloads, gemiddeld betaling, hoeveel uur je besteed hebt aan de game, wat het heeft opgeleverd etc?
In een voorgaande blog: Hospital Inc: De volgende stap staan deze statistieken. (Behalve dan wat het precies heeft opgeleverd).

Op de de gamejolt pagina kan je ook inzien wat het aantal views en downloads zijn. Ik hou niet bij in het spel wat het aantal speel minuten zijn.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 10 april 2018 10:23]


Door Tweakers user Squ1zZy, dinsdag 10 april 2018 10:41

stealthgun schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:20:
[...]


In een voorgaande blog: Hospital Inc: De volgende stap staan deze statistieken. (Behalve dan wat het precies heeft opgeleverd).

Op de de gamejolt pagina kan je ook inzien wat het aantal views en downloads zijn. Ik hou niet bij in het spel wat het aantal speel minuten zijn.
Aah cool. Dus als de helft het bedrag zou betalen zit je nu iets boven de $1000? Valt dan nog wel tegen.

Door Tweakers user stealthgun, dinsdag 10 april 2018 10:43

Squ1zZy schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:41:
[...]


Aah cool. Dus als de helft het bedrag zou betalen zit je nu iets boven de $1000? Valt dan nog wel tegen.
Ja jammer genoeg betaald niet de helft, maar het is een extraatje en alle beetjes helpen :)

Door Tweakers user Squ1zZy, dinsdag 10 april 2018 10:47

stealthgun schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:43:
[...]


Ja jammer genoeg betaald niet de helft, maar het is een extraatje en alle beetjes helpen :)
Niet? Daar ben ik nou eens nieuwsgierig naar :P

Hoeveel mensen betalen nou daadwerkelijk? En is het dan het bedrag wat jij opgeef als "fair price"? Klinkt als hard werken en weinig geld verdienen terwijl ik denk dat je echt wel iets hebt neergezet hebt wat meer aandacht mag krijgen :)

Door Tweakers user Nilltris, woensdag 11 april 2018 16:04

Top project!
Wel een vraagje (of kritiekje eigenlijk) over Central Park. Plaats je de (licht groene) bomen handmatig? Het ziet er naar uit dat je het met een stukje code of iets doet/hebt gedaan. Het is misschien een stijltje waar je voor wilt gaan maar misschien is het mooier de bomen iets meer variatie qua plaatsing te geven. Het is nu vrij duidelijk dat het een grid is waarbij je (qua rotatie) 1 kolom niets doet, de volgende kolom elke boom een standaard rotatie geeft, vervolgens weer een kolom niets, daarna weer een kolom met standaard rotatie etc.

Misschien scheelt het al een hoop als je elke boom een willekeurige rotatie tussen 0 en 360 graden geeft (misschien in stappen van 10 graden ofzo gezien het niet zo heel veel bomen zijn)? En nog mooier zou zijn als je elk cel in vier subcellen kan delen en vervolgens willekeurig 1 van deze subcellen kiest voor de plaatsing. Je kan ook nog varieren met de hoogte van de bomen. Dan gaat het er allemaal wat 'natuurlijker' uitzien.

Natuurlijk is dit allemaal maar een mening en hoef je er niets van aan te trekken! Ik vind het een geweldig project!

Door Tweakers user stealthgun, woensdag 11 april 2018 16:07

@Squ1zZy,
Ik wil daar liever niet teveel op ingaan maar ongv 1 op de 20 betaald en het gemiddeld ligt wel wat onder de fair price, maar dat komt omdat sommige 1$ geven en de ander bv 12$.

@Nilltris,
Ik ging een beetje expres voor die style maar ik plaats ze handmatig. (we copy / past per rij)

De "dennenaalden" zijn wel wat meer random geplaatst, ik zal er nog een keer naar kijken of het mooier kan.

[Reactie gewijzigd op woensdag 11 april 2018 16:08]


Door Tweakers user Jacks0nxD, donderdag 12 april 2018 20:06

Nu ga ik toch een waarschijnlijk stomme vraag stellen...

Ik draai op MacOS 10.13, en krijg de Linux built niet geÔnstalleerd. Tips hoe ik het spel alsnog draaiend krijg?

Fink heb ik ondertussen geinstalleerd maar op basis van de volgende walkthrough kom ik helaas niet verder...
https://www.simplehelp.ne...x-a-complete-walkthrough/

Reageren is niet meer mogelijk