Hospital Inc. De volgende stap

Door stealthgun op maandag 5 maart 2018 09:00 - Reacties (9)
Categorie: Algemeen, Views: 2.381

De afgelopen tijd was wat druk voor mij en ook wat dingen die speelde op persoonlijk vlak die het ontwikkelen van de 0.4 update wat hebben vertraagd.

Maar het spel staat niet stil! Ik heb nog een tussen update 0.3.4 uitgebracht, deze had wat bugfixes. Een van de grootste bugs die is opgelost is dat de Ambulances nu niet meer zo snel vast komen te zetten.

De 0.3 update is redelijk wat gespeeld met (op het moment van schrijven 303 downloads & installaties waarvan windows 84,78%, linux 7,27% en Mac 5,88% aandeel heeft.
Op het moment van schrijven hebben 14 mensen het spel daadwerkelijk gekocht waarvoor dank natuurlijk.

Het werk aan de 0.4 update staat niet stil en is ook al redelijk op weg, in deze blog wil ik wat ingaan op de progressie die de afgelopen tijd gemaakt is.

Ambulance fix
Als een ambulance nu vast komt te zitten zal deze terug worden gezet naar zijn vorige road-node. Vanaf deze road-node zal de ambulance proberen los te komen, mocht dit niet lukken zal dit proces zich net zo lang herhalen totdat de ambulance echt los is.

Hier onder een video van het system:


Bankjes
Een leuke update die er aan zit te komen is dat de patiŽnten bankjes efficiŽnter gaan gebruiken. Waar ze eerst random door het ziekenhuis gingen zitten zit er nu wat logica achter.

Als je maar een kamer hebt gebouwd van de kamer-soort (bijvoorbeeld maar een "examination room") dan gaat de patiŽnt opzoek naar het dichtstbijzijnde bankje in de buurt van de kamer.

Als je meerder kamers van een kamer-soort hebt gebouwd (bijvoorbeeld twee "doctors offices") dan gaat de patiŽnt opzoek naar een bankje tussen deze kamers in, op deze manier zorg ik er voordat de patiŽnt relatief even ver moet lopen naar een van beide kamers (of hoeveel je er ook maar hebt gebouwd).

Mocht een kamer nog niet zijn gebouwd (en de patiŽnt kan dus niet naar de kamer toe) dan gaat de patiŽnt opzoek naar een bankje het dichtstbij hemzelf.

Dit zorgt er voor dat de doorstroom in je ziekenhuis aanzienlijk verbeterd en nu wordt het plaatsen van bankjes dus ook echt een spel element.

Berichten
Ik merkte zelf dat tijdens het spelen er steeds meer gebeurd waar je je aandacht op moet houden, af en toe was het lastig om overal nog overzicht over te houden. hierom heb ik nu een berichten systeem gemaakt die aangeeft wat er allemaal gebeurd.

Je krijgt op het moment een bericht als:
  • Wanneer een patiŽnt zijn volgende kamer niet kan vinden
  • Wanneer een patiŽnt geen bank kan vinden om op te zitten
  • Een nieuwe ziekte is ontdekt
  • Een patiŽnt beter is gemaakt
  • Een patiŽnt boos naar huis gaat
  • Als er een vaccinatie nodig is maar deze niet op voorraad is
  • Als een ambulance bij het ongeluk te plaatse is
  • Als een ambulance van het ongeluk wegrijdt
  • Als er een autosave is aangemaakt
https://tweakers.net/ext/f/bAGstPyCN33ByxVfTMWTFsyk/medium.png
Berichten overzicht

Met dit berichten systeem wil ik het overzichtelijker maken wat er allemaal moet gebeuren.

Vaccinaties
De grootste stap en verandering in de 0.4 update gaan de vaccinaties worden. Ik ben hier al mee aan de slag alleen het is nog niet af als de vaccinaties werken (dit zal in de eerste 0.4 update een of twee vaccinaties zijn) dan kan ik de 0.4 update uitbrengen omdat het vervolg dan aanzienlijk sneller zal gaan.

Ik heb de logica voor de patienten dat we gaan wachten als er geen vaccinatie is al gebouwd. Wat er nu nog moet gebeuren is het UI verder afmaken en zorgen dat vaccinaties geld kosten en dat als een patient een vaccinatie gebruikt dat deze van het total aantal afgaat.

Wat ik ook wil doen is dat je kan zien dat er vaccinaties zijn opgeslagen in de ruimte die je bouwt voor vaccinaties. Dit heeft verder geen nut voor de gameplay maar vind het zelf leuk om er in te bouwen :)

https://tweakers.net/ext/f/0fhMN42pYB1tqvZG0yDLNBL2/medium.png
Eerste opzet van de vaccinatie UI

Mac OSX support
Na wat onderzoek ben ik er achter gekomen dat ik Mac OSX kan ondersteunen, maar dit gaat jammer genoeg niet zonder een kleine investering. Ik kan niet zomaar het spel maken voor Mac OSX dus ik zal een OSX machine moeten 'inkopen' bij macincloud.com om vanuit daar dan de OSX builds te maken.

Ik wil hier nog wel even mee wachten om te kijken of de kosten uit kunnen, het is nou eenmaal zo dat ik zou moeten betalen om de machine te krijgen en als ik dit voor iedere build en bugfix zou moeten doen kan dit best nog wel wat gaan kosten per maand. Voor $30 kan ik 30 uur de machine laten draaien. Maar dan wil ik wel zeker weten dat ik die kosten er ook uit krijg. Hierover binnenkort meer.

Volgende: Hospital Inc: Nieuwe release 0.4 19-03 Hospital Inc: Nieuwe release 0.4
Volgende: Hospital Inc. Een week vol bugfixes en de volgende stap 29-01 Hospital Inc. Een week vol bugfixes en de volgende stap

Reacties


Door Tweakers user mmniet, maandag 5 maart 2018 10:16

Leuk project! Doet me altijd denken aan Theme Hospital welke ik echt waarlijk grijs hebt gespeeld 'Nurse required at pharmacy' :).

Opmerking over de kosten. Is het misschien een idee om een mede tweaker te vinden die een mac heeft en build minuten beschikbaar wil stellen ?

Door Tweakers user !GN!T!ON, maandag 5 maart 2018 10:29

Je bent er lekker mee bezig! Volg je blogjes al een tijdje, leuk om je progressie te kunnen volgen.

Veel succes!

Door Tweakers user stealthgun, maandag 5 maart 2018 10:50

mmniet schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:16:
Leuk project! Doet me altijd denken aan Theme Hospital welke ik echt waarlijk grijs hebt gespeeld 'Nurse required at pharmacy' :).

Opmerking over de kosten. Is het misschien een idee om een mede tweaker te vinden die een mac heeft en build minuten beschikbaar wil stellen ?
Dank je :) ben er al een tidje mee bezig, het spel heft naturlijk wel wat invloeden van TH maar heb het wel uniek proberen te maken.

Het "probleem" met iemand anders de Mac build maken is, dat ik dan de broncode van het spel moet geven en dus toegang tot mijn GIT-repro. Ik doe dit liever niet natuurlijk aan iemand die ik niet ken.

Door Tweakers user mmniet, maandag 5 maart 2018 11:35

stealthgun schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:50:
[...]

Het "probleem" met iemand anders de Mac build maken is, dat ik dan de broncode van het spel moet geven en dus toegang tot mijn GIT-repro. Ik doe dit liever niet natuurlijk aan iemand die ik niet ken.
goed punt, je hebt misschien ook niet iemand in je directe omgeving waarbij je even de mac kan misbruiken? Die is misschien meer te vertrouwen met je source code. Anders val je inderdaad terug op je genoemde oplossing, wat verder ook prima is natuurlijk :)

Door Tweakers user stealthgun, maandag 5 maart 2018 11:38

mmniet schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:35:
[...]

goed punt, je hebt misschien ook niet iemand in je directe omgeving waarbij je even de mac kan misbruiken? Die is misschien meer te vertrouwen met je source code. Anders val je inderdaad terug op je genoemde oplossing, wat verder ook prima is natuurlijk :)
Jammer genoeg niet maar wil gewoon even wachten, of mogelijk straks alleen grote builds voor de mac maken

Door Tweakers user las3r, maandag 5 maart 2018 12:01

Leuk project, tof man!

@stealthgun - je kunt tegenwoordig prima een VM gebruiken met Mac OSX (Ik heb mijn mac mini build host ook de deur uit gedaan) - zie https://techsviewer.com/install-macos-high-sierra-vmware-windows/. Ik bouw iOS apps met Xamarin en heb zodoende ook 'een mac' nodig.

Dit werkt heel erg goed (mijn vm is sneller dan de macbook pro van 3000 eypo van mijn collega in benchmarks...)!

[Reactie gewijzigd op maandag 5 maart 2018 12:03]


Door Tweakers user stealthgun, maandag 5 maart 2018 12:33

las3r schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:01:
Leuk project, tof man!

@stealthgun - je kunt tegenwoordig prima een VM gebruiken met Mac OSX (Ik heb mijn mac mini build host ook de deur uit gedaan) - zie https://techsviewer.com/install-macos-high-sierra-vmware-windows/. Ik bouw iOS apps met Xamarin en heb zodoende ook 'een mac' nodig.

Dit werkt heel erg goed (mijn vm is sneller dan de macbook pro van 3000 eypo van mijn collega in benchmarks...)!
Ik heb het eerst zo geprobeerd maar de grafische kaart kan de Unreal Launcher niet aan waardoor ik deze nooit kan opstarten. Als het op deze manier werkte was het problem ook verdwenen. Misschien kan jij proberen in jou VM of jij de Unreal Laucnher wel werkend krijgt?
https://www.unrealengine.com

Door Tweakers user Mees van Dongen, maandag 5 maart 2018 15:20

Misschien is het leuk om de patiŽnten willekeurige namen te geven. Nu zeggen de logs niet echt veel.

Door Tweakers user stealthgun, maandag 5 maart 2018 22:09

Mees van Dongen schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:20:
Misschien is het leuk om de patiŽnten willekeurige namen te geven. Nu zeggen de logs niet echt veel.
Alle patienten hebben een naam, het icoontje achter de regel text moet er straks voor zorgen dat je naar de patient in kwestie gaat.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Via deze link kun je inloggen als je al geregistreerd bent. Indien je nog geen account hebt kun je er hier ťťn aanmaken.