Hospital Inc. Een week vol bugfixes en de volgende stap

Door stealthgun op maandag 29 januari 2018 09:00 - Reacties (7)
Categorie: Algemeen, Views: 2.474

We zijn weer 2 weekjes verder en twee grote bugs zijn uit het spel gehaald.

De bug dat patiŽnten vast zaten in elkaar is in versie 0.3.2 zo goed als opgelost.
De bug dat het UI buiten je scherm kwam te vallen is in versie 0.3.3 opgelost.

zoals gewoonlijk zijn de laatste versies altijd te vinden op gamejolt.

Het einde van stage two
Met de laatste release van het spel (0.3.3) zijn alle functies en ruimtes van de eerste research stage (stage two) klaar.

De laaste kamer die nog afmoest was de Emergency Room, deze kamer zorgt er voor dat als een patient via de ambulance terugkomt deze de dockters office en de examination room overslaat, hierdoor komt er minder druk op je doctors offices te liggen vanuit de patienten die via een ambulance binnenkomen.

Vaccinaties
Nu het spel weer wat stabieler is, is het tijd om weer vooruit te kijken. De volgende stap in het spel wordt samen met het opschonen van het onderzoek-menu en het implementeren van stage three illnesses dit komt allemaal in versie 0.4 als eerste stap.

De eerste stap van stage 3 wordt het werkend maken van vaccinaties. Mijn vriendin had hier een hele mooie manier voor om deze speelbaar en leuk te maken.
  • vaccinatie stappenplan
  • Patient komt binnen met onbekende ziekte
  • Patient wordt onderzocht
  • Ziekte kan een vacciantie ontwikkelen
  • Ontwikkel vaccinatie (Dit moet je dus "zelf" doen)
  • Patient geeft aan door middel van een icon dat hij gevaccineerd kan worden
  • Je klikt bij de patiŽnt op vaccineren
  • Patient wordt gevaccineerd en gaat naar huis
Als je te lang wacht met vaccineren wordt de patiŽnt echt ziek en moet hij behandeld worden.
Bv hondsdolheid. Als je niet binnen 10min hem een vaccinatie geeft krijgt hij het en moet hij het hele ziekenhuis door.

Als je de vaccinatie eenmaal hebt ontwikkeld slaat een nieuwe patiŽnt alle stappen over en krijgt gelijk de melding dat deze gevaccineerd kan worden.

Let wel; vaccinaties hebben een vooraard, dus je moet altijd zorgen dat je voldoende hebt om je patiŽnten te kunnen vaccineren.

Met de komende fase gaat het spel zich meer onderscheiden van andere ziekenhuis spellen en ga ik proberen om het spel unieker te maken en echt een eigen "feel" te geven.

Volgende: Hospital Inc. Eindelijke Early Access 15-01 Hospital Inc. Eindelijke Early Access

Reacties


Door Tweakers user ImaPseudonym, maandag 29 januari 2018 11:40

Je vaccinaties klinken eigenlijk meer als een noodtherapie.

Immers, als je eenmaal in het ziekenhuis bent dan heb je waarschijnlijk al symptomen en ben je dus in principe al ziek. Je voorgestelde stappenplan klinkt als een beetje een onlogische game mechanic als het over vaccinaties gaat. Als je graag een trigger wil hebben om patienten met spoed te laten behandelen, dan kun je overwegen om mensen complicaties te laten krijgen van hun ziekten als ze te lang niet behandeld worden.

Als je echt graag iets met vaccinaties wil doen, dan zijn (griep)epidemieen wellicht een optie:
-Periodiek komt er een besmettelijke ziekte langs die een epidemie veroorzaakt in je stad. Wellicht wordt niet iedereen hier ziek genoeg van om naar het ziekenhuis te moeten, maar een zwakker deel van je bevolking wel.
-Natuurlijk levert een kleine epidemie meer 'klanten' voor je ziekenhuis.
-Bij een wat grotere epidemie wordt de patientendruk in je ziekenhuis wellicht zo hoog dat de doorstroming in gevaar komt.
-Je dokters (die evt zelf ook in je stad wonen?) lopen ook het risico om ziek te worden.
-Epidemieen worden (evt door je eigen onderzoeksafdeling) ruim optijd voorspeld
-Er worden (door je eigen onderzoeksafdeling?) vaccins ontwikkeld die in verschillende trenches gebruikt kunnen worden. Wellicht kies je ervoor om alleen je meest kritieke dokters te vaccineren, misschien kies je voor al je ziekenhuispersoneel, ziekenhuispersoneel + kwetsbare deel van bevolking of ziekenhuispersoneel en hele bevolking. Allemaal natuurlijk voor een zekere prijs per vaccin (waarbij die prijs nog af kan hangen van of je zelf het vaccin ontwikkeld of het op de markt moet kopen?).
-Met het gebruik van de vaccins kun je zo de omvang van de epidemie, en het effect daarvan op je eigen personeel beinvloeden.

Door Tweakers user stealthgun, maandag 29 januari 2018 11:42

Ik zal dit meenemen in het precies uitdenken van hoe vaccinaties gaan werken in het spel

Door Tweakers user Extrix, dinsdag 30 januari 2018 13:28

Hey,

Leuk project. Zit er nog NDA op of mag ik het ook is een keer uitzenden op twitch. Wellicht besteed ik er dan volgende week wel is een avond aan!

succes met doorontwikkeling

Door Tweakers user stealthgun, dinsdag 30 januari 2018 13:29

Extrix schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:28:
Hey,

Leuk project. Zit er nog NDA op of mag ik het ook is een keer uitzenden op twitch. Wellicht besteed ik er dan volgende week wel is een avond aan!

succes met doorontwikkeling
hey zit geen NDA op hoor, het is mijn eigen project dus van mij mag je twitch streams erover doen.

Door Tweakers user Stoelpoot, donderdag 1 februari 2018 13:14

stealthgun schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:29:
[...]


hey zit geen NDA op hoor, het is mijn eigen project dus van mij mag je twitch streams erover doen.
Zou wat zijn. Dan had je tegen jezelf moeten procederen ;)

Door Tweakers user Slaut, zondag 4 februari 2018 11:03

Zit een kleine spelfout bij research: stage three - ...ulocks...'

Spel ziet er verder leuk uit. Ik mis wel een optie om tijd sneller te laten gaan? En Research kan altijd, ook als je negatief geld hebt, klopt dat?

Door Tweakers user stealthgun, zondag 4 februari 2018 11:07

Ik was daar zelf ook al achter gekomen gaat natuurlijk alleen werken als je geld hebt

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Via deze link kun je inloggen als je al geregistreerd bent. Indien je nog geen account hebt kun je er hier ťťn aanmaken.