Hospital Inc. Het ziekenhuis groeit.

Door stealthgun op maandag 4 december 2017 09:00 - Reacties (16)
Categorie: Algemeen, Views: 3.499

We zijn weer een weekje verder, het ontwikkelen gaat iets langzamer omdat het iets drukker is geworden op het werk en met de feest dagen in aantocht verwacht ik ook dat de komende maand het iets minder snel gaat.

Neemt niet weg dat er wel vooruitgang is geboekt in een week natuurlijk.
De placeholder unreal 4 patiŽnt is weg en vervangen door nieuwe assets.

Wat wel jammer is dat ik er achter ben gekomen dat er dus nu een nieuw ziekenhuis spel in de maak is. "Project Hospital" en komt ook volgend jaar uit alleen die hebben echt alle focus op het ziekenhuis en wat dit spel uniek maakt is dat ik er echt een stad omheen maak. Ik wil hierdoor nu alleen nog wel een manier vinden de stad nog meer nut te geven in het spel, als iemand daar ideeŽn over heeft hoor ik die dan ook graag.

Wat ik ook heb gedaan is het spel op gamejolt zetten:
https://gamejolt.com/games/hospitalinc/300549

Pre-Alpha
Hier zullen straks ook de nieuwe(re) versies van het spel komen, voor wie geinstreseerd is in de pre-alpha, als je mij een DM stuurt krijg je een link zodat je mee kan doen aan de pre-alpha. Zonder kosten natuurlijk.

PatiŽnten
De standard Unreal place holder is vervangen door nieuwe assets.

De animaties wil ik nog kijken of ik die wat kan aanpassen omdat ik ze een beetje teveel naar voren vind lopen. Iets wat ik heb al wel heb gemaakt is dat er random (op geslacht) een uiterlijk wordt gekozen van een patiŽnt, dit gebeurd nu ook bij de ongelukken.

https://tweakers.net/ext/f/mlHokjBBVpodVwteMfS3ehrR/medium.png
Receptionist

Ongelukken
Ook bij de ongelukken is het standaard Unreal 4 model vervangen voor de nieuwe personen. Verder is er nu in het UI de mogelijkheid om direct met de camera naar het ongeluk te gaan en weer terug naar het ziekenhuis.

Een grote verandering is dat een ambulance nu ook een patiŽnt het ziekenhuis in "brengt" als deze terug is gekomen. Tevens is er een bug opgelost, als de ambulance naar een ongeluk was gereden kwam deze niet meer terug omdat de rem van de ambulance geactiveerd bleef, dit is nu niet meer het geval en de ambulance keert dan nu ook weer netjes terug naar het ziekenhuis.

https://tweakers.net/ext/f/7qyrCYgrpG3Z3FFlbVr2aZZE/medium.png
Iemand die aan het verdrinken is

Ziekte moeilijkheden
Om er voor te zorgen dat je niet gelijk de meest ingewikkelde ziektes krijgt wil ik het zo maken dat je een soort specialisme moet vinden voor je ziekenhuis. Je krijgt 2 of 3 specialisme die ook bepaalde ziektes en verwondingen met zich mee brengen. Ik wil dit niet helemaal zo maken dat je maar iets kiest en dat je dat je dan nieuwe ziektes krijgt maar daar wel een ding van maken, maar moet ook nog even kijken hoe ik dat precies ga doen.

Een van de specialisme gaat brandwonden worden, hiervoor zal je aparte brandwonden kamers moeten maken en deze patiŽnten komen alleen maar via een ambulance binnen.

Wat natuurlijk ook een ding gaat worden is dat je een operatie kamer nodig hebt, ik wil de ziektes die dat nodig hebben (en andere meer complexe zaken) wat ik heb gadaan is dat het spel random tussen de 45min en 2 uur een timer maakt en dan de nieuwe complexere ziektes en verwondingen in het spel brengt. Ook hier wil ik 3 of 4 trappen maken. Deze week heb ik het zo gemaakt dat je bv 20 verschillende ziektes per trap bestaan maar dat je per spel tussen de 4 en 7 krijgt waardoor je dus niet zomaar luk raak kan bouwen maar echt moet kijken wat krijg ik binnen qua patiŽnten.

Dit allemaal heb ik gedaan om te zorgen dat het niet een makkelijk spel wordt, maar dat je wel echt moet kijken wat krijg ik. Dit alles zodat je echt goede (slimme) keuzes moet maken om niet straks zonder geld komt te zitten.

UI
Afgelopen week een paar dingetjes veranderd aan het UI, je kan nu ook naar een ongeluk toe met de camera, het UI heeft nog wel veel werk nodig om er wat beter uit te zien, maar ik wil het nu eerst functioneel hebben voordat ik aan de styling begin.

Er is nu ook een knopje gekomen om terug naar het ziekenhuis te gaan, verder heb ik een paar bugjes uit het UI gehaald met betrekking tot de ongelukken ik had de omschrijving en de korte tekst op een paar plekken door elkaar gehaald.

Ik heb ook een simple hoofd menu gemaakt zodat je het spel kan starten.

https://tweakers.net/ext/f/ndqJtSm1rhdKaGidsXUDFLYQ/medium.png
Main Menu

Volgende: Hospital Inc. Wat een week zeg! 09:00 Hospital Inc. Wat een week zeg!
Volgende: Het spel krijgt nu echt vorm 27-11 Het spel krijgt nu echt vorm

Reacties


Door Tweakers user ImaPseudonym, maandag 4 december 2017 11:41

Deze week heb ik het zo gemaakt dat je bv 20 verschillende ziektes per trap bestaan maar dat je per spel tussen de 4 en 7 krijgt waardoor je dus niet zomaar luk raak kan bouwen maar echt moet kijken wat krijg ik binnen qua patiŽnten.
Maar dat betekent dus dat je een kamer pas kan bouwen als je de ziekte al gezien hebt? Zou het niet mooier zijn om misschien tussen de 4 en 7 ziektes frequenter te krijgen dan de rest, en de rest dus veel zeldzamer? In die situatie kun je je specialiseren op een aantal ziekten (wellicht wordt je personeel dan ook beter in het behandelen van die ziekten? ervaring is immers belangrijk in de zorg, zeker voor complexe ziekten). Patienten met ziekten die je niet (zo goed?) kunt behandelen zou je dan door kunnen sturen naar een ziekenhuis 'in de omgeving'.
Daarbij kan het opdoen van veel ervaring met een bepaalde ziekte dan ook beloond worden doordat jij vervolgens patienten met die ziekten doorgestuurd krijgt vanuit ziekenhuizen 'in de omgeving'.

Edit: Het is dan niet per se verstandig om je random te specialiseren natuurlijk. Immers, als je goed bent in de ziektes die in je stad veel voorkomen, dan kun je verdienen aan diagnostiek EN behandeling. Aan patienten die je door moet sturen verdien je wellicht alleen voor diagnostiek (of slechts voor gedeeltelijke diagnostiek, als je ziekenhuis het echt niet snapt), en aan patienten die je doorgestuurd krijgt verdien je alleen maar voor de behandeling.

[Reactie gewijzigd op maandag 4 december 2017 11:43]


Door Tweakers user stealthgun, maandag 4 december 2017 11:48

Je kan de kamer alwel eerder bouwen, maar soms weet je niet of je alle kamers nodig hebt.
Een dokters kamer, onderzoekskamer en een apotheek kan je bijna standard bouwen omdat deze veel overlap heeft. Maar sommige behandel kamers kom je het ene spel wel tegen en de andere niet.

De specialisaties moet ik nog mee bezig maar dat is wel iets wat ik wil gaan doen. Maar dat is wel echt een hogere ziekte complexiteit dan wat er nu in zit.

Fase 1 (wat er nu af is) zijn ziektes waarvoor geen opname nodig is, dus iemand komt binnen krijgt een gesprek en/of een pilletje/spuitje en is weer weg.

Fase 2 (wat ik nu ontwikkel) zijn simpele opnames alleen moet ik nog even kijken waar ik dat percies afkap.

Fase 3 wordt dus al gespecialiseerder maar zo ver ben ik nog niet.
Vanaf fase 3 zouden zeldzamere ziektes wel goed passen dus dit is iets wat ik ga meenemen.

Edit: Het zou wel leuk zijn als je goed bent in een bepaalde ziekte (dus je echte specialisatie) dat er dan ook echt een ambulance naar je toe rijdt met zo'n patient vanuit een ander ziekenhuis, ik ga hier dus echt even mee bezig. Bedankt voor je input.

[Reactie gewijzigd op maandag 4 december 2017 11:59]


Door Tweakers user TenTimes, maandag 4 december 2017 12:09

Als ik denk voor het gebruik van je stad zou je kunnen denken aan coverage voor je stad. Mogelijk door het strategisch openen van ehbo of ambulance posten op plekken waar meer vraag is.

Hierdoor zou je zelfs een extra spelelement krijgen waarbij dergelijke uitbreidingen van je ziekenhuis een manier van groei kan betekenen naast alleen specialisme en specifieke ziektes. Je zou dit zelfs competitief kunnen doen waarbij wie het meeste van de stad "beschermt" wint.

Door Tweakers user Brandts, maandag 4 december 2017 12:41

stealthgun schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:48:
[...]
Fase 1 (wat er nu af is) zijn ziektes waarvoor geen opname nodig is, dus iemand komt binnen krijgt een gesprek en/of een pilletje/spuitje en is weer weg.
Met dit soort gevalletjes ga ik naar een dokter, niet naar een ziekenhuis. Zou je hiervoor niet de stad verder kunnen gebruiken? Als je meerdere dokters verdeeld over de stad hebt kun je het ziekenhuis ontlasten.

Door Tweakers user stealthgun, maandag 4 december 2017 12:43

Ik zal kijken of ik hier iets mee kan, ik had al wel eerder gedacht aan meerdere ambulance posten. Maar kwam er zelf toen niet helemaal uit hoe ik dat goed kon implementeren in het spel zelf.

Door Tweakers user stealthgun, maandag 4 december 2017 12:46

Brandts schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:41:
[...]


Met dit soort gevalletjes ga ik naar een dokter, niet naar een ziekenhuis. Zou je hiervoor niet de stad verder kunnen gebruiken? Als je meerdere dokters verdeeld over de stad hebt kun je het ziekenhuis ontlasten.
Ja, dat zou kunnen maar denk dat ik daarvoor teveel moet veranderen in de techniek van de patienten. Ik heb de huidge opzet een beetje van Theme Hospital, die had ook gewoon het bezoekje/pilletje in het spel (en dus in het ziekenhuis).

Vanaf fase 2 van de 'ziektes' komen opnames ook meer naar voren maar ook die ziektes zullen deels het pilletje/gesprekje nodig hebben.

[Reactie gewijzigd op maandag 4 december 2017 12:46]


Door Tweakers user Hegeman, maandag 4 december 2017 15:37

Update je de versie onder je vorige post ook? Of moet je daarvoor Gamejolt zijn?

Door Tweakers user stealthgun, maandag 4 december 2017 15:38

Hegeman schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:37:
Update je de versie onder je vorige post ook? Of moet je daarvoor Gamejolt zijn?
Nee alle volgende versies komen op gamejolt, werkt wat makkelijker hoef ik niet steeds met linkjes in de weer :)

Je krijgt volgens mij ook gelijk bericht als er een nieuwe build beschikbaar is.

Zoals ook in de blog beschreven totdat ik een openbare alpha heb kan je mij een DM sturen voor een pre-alpha key, spel is nog niet helemaal in een staat dat ik het aan de massa kan geven maar zit er niet meer heel ver vanaf.

[Reactie gewijzigd op maandag 4 december 2017 19:14]


Door Tweakers user Wormpie92, dinsdag 5 december 2017 08:35

Wouw! Dit ziet er inderdaad al goed uit.
Zoals anderen zeggen lijkt het veel op Theme Hospital wat ik in the early days grijs heb gespeeld. Zit je er ook over te denken om de game (in een later stadium) op steam uit te brengen? Of heb je er voor gekozen om dit specifiek niet te doen?

Door Tweakers user stealthgun, dinsdag 5 december 2017 09:26

Ik heb gekeken naar steam maar op dit moment is dat lastiger.
Ik moet een investering van 100 dollar als 'borg' die kan ik terug vragen als het spel meer dan $1000 heeft opgebracht. Tevens moet ik moet als bedrijf zijn ingeschreven om een spel op steam te kunnen zetten, dit staat niet zo hard in de tekst maar ik moet belasting gegevens opgeven (een BTW nummer).
zie hier

Gamejolt heeft beide limitaties niet en daarom heb ik nu eerst gekozen voor gamejolt.
Steam is een goeie optie als het spel wat meer "buzz" heeft gekregen en ik er mogelijk al een klein beetje geld uit heb gehaald.

het idee is inderdaad zoals Theme Hospital maar het is ook wel aanzienlijk anders hoor, het is niet een 1 op 1 kopie.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 09:27]


Door Tweakers user EagleEye1290, dinsdag 5 december 2017 13:18

Gewoon knap man, echt!

Door Tweakers user WebHawk, dinsdag 5 december 2017 15:37

stealthgun schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:26:
[...]


Ik heb gekeken naar steam maar op dit moment is dat lastiger.
Ik moet een investering van 100 dollar als 'borg' die kan ik terug vragen als het spel meer dan $1000 heeft opgebracht. Tevens moet ik moet als bedrijf zijn ingeschreven om een spel op steam te kunnen zetten, dit staat niet zo hard in de tekst maar ik moet belasting gegevens opgeven (een BTW nummer).
zie hier
Een paar ideeŽn hierover:
Je kan overwegen om eerst ergens een soort publieke beta te doen zoals bijvoorbeeld Nimbatus dit doet. Zij hebben naast hun kickstarter dus een beta, en na het achterlaten van je e-mailadres krijg je een downloadlink voor de demoversie. In die demo adverteren ze nog een keer met hun kickstarter.

In jouw beta kun je ipv een kickstarter een soort surveytje doen met vragen als "zou je het kopen en hoeveel zou je betalen voor een spel als dit?" Als je dit doet bijvoorbeeld na iets van 5x "game over", heb je de spelers die het echt leuk vinden en niet de mensen die het meteen wegklikken omdat ze het niks vinden uit elkaar gefilterd.

Je kunt daarmee een beetje een beeld krijgen van de daadwerkelijke interesse en of het de investering waard is. Nou hoef je niet die 1000 euro (in korte termijn) te halen als je je 100 euro maar terugverdient.

Met betrekking tot het zijn van een bedrijf:
Zolang ze geen KVK nummer vragen valt het wel mee. Ik heb zelf een BTW nummer en dat is in de praktijk natuurlijk iets als B01{mijnBSN}, en je kan overwegen dat gewoon voor jezelf in te voeren zonder het officiŽel aan te vragen. Veel bedrijven vragen er wel om bij zakelijke transacties, maar het is niet alsof die gegevens met de overheid of belastingdienst gedeeld worden.

Het kan wel, je kunt je tegenwoordig gratis bij de KVK als eenmanszaak inschrijven. Als je geen omzet draait betaal je ook geen belasting. (Sterker nog, als je alleen 'investeert' aka die borg betaalt, kun je de btw die je daarover betaalt terugkrijgen, scheelt weer 21%).

Door Tweakers user stealthgun, dinsdag 5 december 2017 15:42

Dank je voor input, ik zal hier naar kijken.
Wat ik ga doen bij gamejolt is vanaf de alpha en beta een pay what you want principe doen.

Ze kunnen het gratis spelen of mij helpen zeg maar. Maar het is niet zo dat het spel er niet komt als niemand betaald. Vandaar dus ook eerst Gamejolt omdat het daar dus op die manier wel kan :)

De alpha is straks ook gewoon publiek.

Door Tweakers user joepsel, woensdag 6 december 2017 09:01

Misschien een ideetje, de stad zou je ook kunnen gebruiken om wat infrastructurele uitdagingen toe te voegen:
- Voldoende parkeergelegenheid
- Bereikbaarheid openbaar vervoer
- Uitbreidingsmogelijkheden/verbouwingen van het ziekenhuis

Door Tweakers user AW_Bos, woensdag 6 december 2017 20:32

Is het niet een keer leuk om een poppetje te maken wat niet op Minecraft lijkt? ;)

Door Tweakers user stealthgun, woensdag 6 december 2017 20:33

AW_Bos schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:32:
Is het niet een keer leuk om een poppetje te maken wat niet op Minecraft lijkt? ;)
Ik maak ze niet ;) ze horen bij een serie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Via deze link kun je inloggen als je al geregistreerd bent. Indien je nog geen account hebt kun je er hier ťťn aanmaken.