Een nieuw begin

Door stealthgun op maandag 13 november 2017 16:00 - Reacties (12)
Categorie: Algemeen, Views: 3.677

Na tijden niks te hebben gedaan, nog een probeersel wat niet geheel was wat ik wou.

Eindelijk een verder gevorderd stadium van een spel weten te krijgen, totaal andere setting dan wat ik eerst wou doen.



Graphics
Stuk simpeler gehouden, ik maak gebruik van de simple assets van Synty Studios, omdat ik ze vind passen in de setting die ik wil, ze zijn redelijk goedkoop en ik nog steeds niet een grafish designer ben.

https://tweakers.net/ext/f/TEuEgh8ZaEYjCr6byJD4Zc63/medium.png
De stad in aabouw

Doel van het spel
het doel van het spel is dat je een ziekenhuis gaat beheren in een stad, er gebeuren ongelukken waar je ambulances naar toe stuurt en dus die mensen met een verwonding terug brengt maar er zullen ook zelf mensen naar het ziekenhuis gaan die ziek zijn en die moet je beter maken.

Qua stijl heb ik een beetje gekeken naar Theme Hospital maar ik wil het qua manier van beter maken wel wat relistischer houden.

https://tweakers.net/ext/f/JD90xBmvK9qOTlOwQhoaQHoN/medium.png
het ziekenhuis in aabouw

Wat werkt al
  • AI traffic spawnt, vind een random eind doel en rijdt daar naar toe.
  • Ongelukken kunnen spawnen
  • Ambulance naar een ongeluk sturen, die wacht daar een tijdje en gaat dan terug naar het ziekenhuis
  • Je kan ruimtes "bouwen" in het ziekenhuis
Ruimtes Bouwen
het ruimtes bouwen heb ik heel simpel gehouden, je kan niet zelf bepalen wat je waar bouwt maar ik heb voor geprogrammeerde punten, maar op die punten kan je wel zelf een keuze maken wat je bouwt, dit is later ook weer weg te halen. Het is de bedoeling dat die natuurlijk geld gaat kosten zodat je niet eindeloos kan doorbouwen en wil ook variatie maken in wat je tegen kan komen zodat als je opnieuw gaat spelen dat je niet percies het zelfde verwacht en moet bouwen.

https://tweakers.net/ext/f/1JUSnoSPOqhwASHC9jR6K5Sr/medium.png
Ruimtes in het ziekenhuis die "gebouwd" zijn

Wat nog te doen
  • Bugfixes
  • Wereld moet nog verder afgebouwd worden
  • Ziekenhuis verder afbouwen
  • Voetgangers maken
  • Meer ruimtes in het ziekenhuis maken die gebouwd kunnen worden
  • ziektes/verwondingen maken
  • Meer variatie in ongelukken en ongeluks plekken
  • Nog meer Bugfixes
https://tweakers.net/ext/f/5w5i6rZ62JdVz1Ih18hxqWtt/medium.png
Amublance die vertrekt

https://tweakers.net/ext/f/bOoNiRe38MwmrSPcp28JFE4Z/medium.png
Amublance bij een ongeluk

Volgende: Q&A 15-11 Q&A
Volgende: Scipting in Unreal 4 08-'14 Scipting in Unreal 4

Reacties



Door Tweakers user stealthgun, dinsdag 14 november 2017 11:20

Dank je :) zit ook al aardig wat uurtjes werk in :D

Door Tweakers user SinergyX, dinsdag 14 november 2017 11:35

Theme hospital, wat heb ik daar bizar veel uren in zitten. Steeds weer stukje optimaliseren, blijft een leuk spel. Met vleugel Emergency nogwat (die sim voor brandweer/politie/etc), leuk concept :)

Oogt het allemaal trouwens niet wat donker? Zeker die laatste 3 plaatjes.

Door Tweakers user stealthgun, dinsdag 14 november 2017 11:38

SinergyX schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:35:
Theme hospital, wat heb ik daar bizar veel uren in zitten. Steeds weer stukje optimaliseren, blijft een leuk spel. Met vleugel Emergency nogwat (die sim voor brandweer/politie/etc), leuk concept :)

Oogt het allemaal trouwens niet wat donker? Zeker die laatste 3 plaatjes.
Er zit een dag nacht ritme in :D (met werkende straat verlichting) wat er trouwens in de Unreal 4 Engine erg goed uitziet. Vandaar dat het er wat donkerder uitziet maar het is dus nacht ;)

Bedenk me nu net dat ik misschien daarom ook even een lampje moet maken in de ruimtes in het ziekenhuis.

Ben gister vergeten wijzigingen naar GIT te pushen dus kan nu ik op het werk ben dat niet even uitproberen.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 11:43]


Door Tweakers user himlims_, dinsdag 14 november 2017 12:26

stealthgun schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:20:
[...]


Dank je :) zit ook al aardig wat uurtjes werk in :D
gaat ie ook werken icm linux?

Door Tweakers user stealthgun, dinsdag 14 november 2017 12:45

himlims_ schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:26:
[...]
gaat ie ook werken icm linux?
De Unreal 4 Engine zou dat wel mogelijk moeten kunnen maken ja zonder veel extra werk ook volgens mij.

Door Tweakers user himlims_, dinsdag 14 november 2017 12:50

stealthgun schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:45:
[...]


De Unreal 4 Engine zou dat wel mogelijk moeten kunnen maken ja zonder veel extra werk ook volgens mij.
mocht dat lukken, kan ik m op rootgamer.com een 'announcement' zetten

Door Tweakers user stealthgun, dinsdag 14 november 2017 12:51

himlims_ schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:50:
[...]
mocht dat lukken, kan ik m op rootgamer.com een 'announcement' zetten
Ik ga kijken naar de mogelijkheden :)

zoektocht was korter dan ik dacht:
https://docs.unrealengine.com/latest/INT/Platforms/Linux/GettingStarted/index.html

Maar het compilen zelf heeft wat meer voeten in de aarde merk ik :) kom er op terug[
Laat maar, ben aan het compilen, nog wel met error maar zoals ik het zie moet het een mogelijkheid zijn :D

[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 13:22]


Door Tweakers user marti28, dinsdag 14 november 2017 18:27

Vet! Wanneer mag ik beta testen? :D

Door Tweakers user stealthgun, dinsdag 14 november 2017 18:59

Ik hoop snel een soort pre-alpha versie te hebben waarin je het idee vooral krijgt, maar waar nog niet echt gameplay in zit. Zit nu daarvoor nog even te kijken hoe ik een bug tracker krijg op mijn Visual Studio Team Services zodat ik ook bugs kan oplossen die mensen vinden tijdens het "spelen"

[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 19:00]


Door Tweakers user MartijnAbel, donderdag 16 november 2017 12:05

Count me in for the Alpha! Fucking rete nice! Beetje a la emergency, wat ik echt supervet vond!

Door Tweakers user stealthgun, donderdag 16 november 2017 13:21

MartijnAbel schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:05:
Count me in for the Alpha! Fucking rete nice! Beetje a la emergency, wat ik echt supervet vond!
Dank je, de focus komt niet zo zeer te liggen op het micro-managen van ongelukken (wat je doet in de Emergency series), maar meer op het ziekenhuis zelf (zoals Theme Hospital). Alleen de ongelukken spelen wel degelijk een rol bij een ziekenhuis (in mijn optiek) omdat je zo een eerste hulp afdeling kan hebben en alles wat daar bij hoort.

[Reactie gewijzigd op donderdag 16 november 2017 13:25]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Via deze link kun je inloggen als je al geregistreerd bent. Indien je nog geen account hebt kun je er hier één aanmaken.